
Επιλογής
Επιλογής
🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος
🇬🇧 [Το μάθημα διδάσκεται και εξετάζεται στην Αγγλική γλώσσα] 🇬🇧
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές/τριες να εισαχθούν στη Θεραπεία μέσω των Τεχνών, και στη συνέχεια να γνωρίσουν και κατανοήσουν τόσο το θεωρητικό υπόβαθρο, όσο και βασικές παραμέτρους ύπαρξης και λειτουργίας σειράς εφαρμογών που συναντώνται σε διαφορετικά εκπαιδευτικά. κοινωνικά και θεραπευτικά πλαίσια. Σε αυτά τα πλαίσια, αξιοποιούνται για την επίτευξη ποικιλίας ατομικών ή κοινωνικών στόχων όπως, για παράδειγμα, στο πλαίσιο της Ειδικής Αγωγής. Περιλαμβάνεται μελέτη, ανάλυση και πρακτική εφαρμογή μεθόδων και τεχνικών που χρησιμοποιούνται σε περιβάλλοντα εκπαιδευτικών, κοινωνικών και θεραπευτικών εφαρμογών Θεραπειών Τέχνης, με στόχο την ανάπτυξη ανάλογων ικανοτήτων και δεξιοτήτων από τους/τις φοιτητές/τριες.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να:
Γνωρίζουν τα βασικά είδη και λειτουργίες Θεραπείας μέσω των Τεχνών
Κατανοούν τις κοινωνικές και ψυχολογικές διαστάσεις τους
Χρησιμοποιήσουν οι ίδιοι τεχνικές Θεραπείας μέσω των Τεχνών σε κάποιες από τις υπό εξέταση θεματικές
Εμπλακούν σε πρωτότυπες καλλιτεχνικές δραστηριότητες εφαρμόζοντας κάποιες από τις βασικές αρχές της Θεραπείας μέσω των Τεχνών.
🔵 🔴 🟡 Θεωρία (2 ώρες)
🔵 🔴 🟡 Εργαστήριο (1 ώρα)
Γλώσσα αξιολόγησης: Αγγλική 🇬🇧
🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης:
Εργαστηριακή Εργασία: 30%
Καλλιτεχνική ερμηνεία: 30%
Δημόσια Παρουσίαση: 30%
Συμμετοχή στο μάθημα: 10%
🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]
Έξτρα Βιβλιογραφία
Adamson, E. (1984). Art as Healing. London: Coventure
Boal, A. (1995). The Rainbow of Desire: The Boalian Method of Theatre and Therapy. London: Routledge.
Capaccione, L. (1996). Picture of Health: Healing Your Life With Art. USA: Newcastle Pub Co Inc.
Dalley, T. et.al. (1987). Images of Art Therapy. New Developments in Theory & Practice. London: Tavistock.
Furth, G. (1988). The Secret World of Drawings.Healing through Art. Boston: Sigo Press
Goffman, E. (1959). The Presentation of Self in Everyday Life. New York: Doubleday.
Hanser, S. (2016). Integrative Health through Music Therapy. U.K.: Palgrave Macmillan.
Jennings, S. (1997). Introduction to Dramatherapy: Theatre and Healing - Ariadne’s Ball of Thread. London: Jessica Kingsley Publishers.
Jones, P. (1996). Drama as Therapy, Theatre as Living. London: Routledge.
Laban, R. (1975). Modern Educational Dance (3rd ed.) Boston Play Inc.
Landy, R. (1994). Dramatherapy: Concepts, Theories and Practices. Springfield: Charles C. Thomas
Langley, D. (2006). An Introduction to Dramatherapy. London: SAGE.
McNiff, S. (1992). Art as medicine: creating a therapy of the imagination. Boston: Shambhala.
Schott - Bilmann, F. (2015) Primitive Expression and Dance Therapy, When Dancing Heals. London: Routledge.
Waller, D. (1996). Group Interactive Art Therapy. Its use in Training and Treatment. London: Routledge.
Ward, D. (2000). Μουσικοθεραπεία. Αθήνα: Μ. Νικολαΐδης & Σια Ο.Ε.
Winnicot, D. W. (1974) Playing and Reality. London: Pelican.
Ένωση Δραματοθεραπευτών Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδας (2016) Δραματοθεραπεία. Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: http://www.edpe.gr/dramatotherapeia/
Εκμεκτσόγλου Ι. & Αδαμοπούλου Χ. (επιμ.) (2006). Μουσικοθεραπεία και άλλες μουσικές προσεγγίσεις για παιδιά και νέους με αναπηρίες. Αθήνα: Μ. Νικολαΐδης & Σια Ο.Ε.
Ευδοκίμου - Παπαγεωργίου, Ρ. (1999). Δραματοθεραπεία - Μουσικοθεραπεία. Η επέμβαση της Τέχνης στην Ψυχοθεραπεία. Ελληνικά Γράμματα.
Πλάτσκου, Σ. και Μπατάκη, Ε. (2018). “Αξιοποιώντας τη Θεραπεία Τέχνης στην Εκπαίδευση. Προσεγγίσεις Εικαστικής Θεραπείας και Χοροθεραπείας”. Στα Πρακτικά του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Π.Δ.Ε. Κρήτης “Εκπαίδευση και Πολιτισμός: Σχέσεις και Προοπτικές”, τ. Β, 156-164. Διαθέσιμο διαδικτυακά.
Ρόμπερτσον Κ. & Ρόμπερτσον, Τ. (2018). Δραματοθεραπεία. Ψυχοθεραπευτική παρέμβαση για παιδιά, εφήβους και ενήλικες. Αθήνα: Το Έρμα.
Τσέργας, Ν. (2020). Θεραπεία μέσω της Ποίησης και Θεραπευτική Δημιουργική Γραφή. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.