Image

 

🔵 🔴 🟡 ΜΕΛΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΠΨΤ

 

🔵 Γιώργος Κουμεντάκης - Καλλιτεχνικός Διευθυντής - Εθνική Λυρική Σκηνή (ΕΛΣ)

Ο Γιώργος Κουμεντάκης είναι συνθέτης και Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Έχει συνθέσει και παρουσιάσει τέσσερις όπερες, με κορυφαία τη δίπρακτη όπερα Η φόνισσα (2014, σε ποιητικό κείμενο Γιάννη Σβώλου, βασισμένο στο ομώνυμο ‘κοινωνικόν μυθιστόρημα’ του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη). Το 1985 ο György Ligeti τον επιλέγει και του αναθέτει τη σύνθεση του έργου Σύμμολπα 5, ενώ λίγους μήνες αργότερα συμμετέχει στη Biennale της Βενετίας. Το 1987, συνεργάζεται για πρώτη φορά με το περίφημο γαλλικό συγκρότημα σύγχρονης μουσικής ‘Ensemble InterContemporain’ και αρχίζει μία ανοδική πορεία διεθνούς αναγνώρισης που οδηγεί, το 1992, στην τιμητική υποτροφία Prix de Rome, η οποία συνοδεύεται από έναν χρόνο παραμονής και δημιουργίας στη Γαλλική Ακαδημία της Ρώμης (Villa Medici). Την ίδια χρονιά, ξεκινά τη μακρά συνεργασία του με τον χορογράφο-σκηνοθέτη Δημήτρη Παπαϊωάννου και την Ομάδα Εδάφους, η οποία κορυφώνεται το 2004, με τις τελετές έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, όπου διετέλεσε μουσικός διευθυντής, συνθέτης και δημιουργός του μουσικού σεναρίου. Έχει διατελέσει καλλιτεχνικός διευθυντής του μουσικού συνόλου Νίκος Σκαλκώτας, του Kyklos Ensemble, του Αναγεννησιακού Φεστιβάλ Ρεθύμνου, καθώς και υπεύθυνος καλλιτεχνικού προγραμματισμού στο Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού. 


🔵Δέσποινα Μουζάκη - Παραγωγός Κινηματογράφου, Πρώην Κοσμήτορας της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Η Δέσποινα Μουζάκη είναι Παραγωγός Οπτικοακουστικών Έργων και διετέλεσε Κοσμήτορας της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, καθώς και Πρόεδρος του Τμήματος Κινηματογράφου. Είναι ιδρύτρια της CINEGRAM S.A. Film & TV Productions, της εταιρείας παραγωγής διαφημιστικών, τηλεοπτικών και κινηματογραφικών ταινιών. Από το 1994 είναι παραγωγός πολλών επιτυχημένων ταινιών με διεθνείς διακρίσεις. Το 1998 διορίστηκε στη θέση της Αντιπροέδρου στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Διετέλεσε Διευθύντρια στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης από το 2005 έως το 2010. Κατά τη διάρκεια της θητείας της ίδρυσε τα καινοτόμα προγράμματα Crossroads co-production forum, Agora film market, Salonica Studio training workshop, Digital Wave programme και το SEE (South Eastern Europe) Cinema Network. Είναι μέλος της European Film Academy από το 2002, της οποίας έχει διατελέσει μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, ενώ σήμερα συμμετέχει στη Διαρκή Επιτροπή Επιλογής Υποψηφίων Ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους για το ετήσιο βραβείο της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας. Mέλος της Επιτροπής της FIAPF (International Federation of Film Producers Associations), μέλος της ΠΑΚΤ, μέλος Δ.Σ. του PROMEDIA, καθώς και εθνικός συντονιστής του εκπαιδευτικού προγράμματος EAVE EUROPE AUDIOVISUAL. Τον Οκτώβριο του 2002 εκλέχθηκε Πρόεδρος του ΣΑΠΟΕ (Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων). Είναι μέλος της Ολομέλειας της  Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO.


🔵Ηλίας Χατζηχριστοδούλου - Διευθυντής, Athens Digital Arts Festival (ADAF)

Ο Ηλίας Χατζηχριστοδούλου είναι ο ιδρυτής της Project 210 Διοργάνωση Πολιτιστικών Εκδηλώσεων με έδρα την Αθήνα (est. 2008) και αντικείμενο την ανάπτυξη υπηρεσιών οπτικής, επικοινωνίας, καθώς και διαδραστικών & πολυμεσικών εφαρμογών (interactive multimedia & installations) με στόχο την παροχή υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας. Επιπρόσθετα είναι και ο εμπνευστής και διοργανωτής του Διεθνούς Φεστιβάλ Ψηφιακών τεχνών της Ελλάδας – Athens Digital Arts Festival (ADAF). Το ADAF πραγματοποιείται ανελλιπώς σε ετήσια βάση από το 2005, εκπροσωπώντας την Ελλάδα στη διεθνή σκηνή ψηφιακής τέχνης. Έχει επιμεληθεί και διοργανώσει πολιτιστικά προγράμματα και εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει βραβευτεί με 26 βραβεία σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ του αποδόθηκε ο τίτλος του «Event organizer of the year» για το 2020. Επιπρόσθετα μετέχει ως μέντορας σε δημιουργικά projects, παρίσταται ως μέλος σε κριτικές επιτροπές και μετέχει στην ανάπτυξη και υλοποίηση Εθνικών και Ευρωπαϊκών προγραμμάτων σχετικά με το σύγχρονο πολιτισμό, τις νέες τεχνολογίες, την έρευνα και την εκπαίδευση. Έχει συμμετάσχει σε διεθνείς εκθέσεις και συνέδρια και έχει διεξάγει εργαστήρια σχετικά με την ψηφιακή τέχνη και τον σύγχρονο πολιτισμό. Αυτή την περίοδο ασχολείται με προγράμματα ανάπτυξης κοινού, ερευνητικά προγράμματα συμπεριφορών του κοινού καθώς και την τεχνητή νοημοσύνη.


🔵Dr. Pauline Brooks - Επισκέπτρια Ερευνήτρια (Visiting Research Fellow) στη Σχολή Οπτικοακουστικών Τεχνών του Liverpool John Moores University, Ηνωμένο Βασίλειο. Πρώην Αναπληρώτρια Κοσμήτορας για τη Διασφάλιση και Ανάπτυξη Ποιότητας (Associate Dean of Quality & Enhancement), και Reader Περφόρμανς Χορού και Παιδαγωγικής στο Liverpool John Moores University.

Η κ. Pauline Brooks (BA, PGCE, MFA, PhD, https://www.paulinebrooks-dance.com/) είναι διακεκριμένη πανεπιστημιακός στο Ηνωμένο Βασίλειο.  Έχει διατελέσει διευθύντρια Κέντρου Χορού, μεταπτυχιακού προγράμματος Πρακτικών Χορού καθώς κα Διευθύντρια Διδακτορικών Σπουδών στο  Liverpool John Moores University. Έχει λάβει πολλές διακρίσεις, μεταξύ των οποίων και το LJMU Μεταλλείο Αριστείας για Καινοτόμο διδασκαλία.  Εργάζεται με τη μέθοδο της καλλιτεχνικής έρευνας και πράξης και οι δημοσιεύσεις της εστιάζουν στις δημιουργικές πρακτικές της μεθόδου αυτής ως προς την περφόρμανς του χορού, την τεχνολογία, την παιδαγωγική, και την συνεργατική εκπαιδευτική προσέγγιση.  Για περισσότερα από 15 έτη η έρευνα της περιελάμβανε συμμετοχές σε διαμεσικές και τηλεματικές περφόρμανς με συνεργάτες στο Χορό και την Μουσική στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.  Προτού αρχίσει να εργάζεται στο πανεπιστήμιο συμμετείχε ως performer στις χορευτικές ομάδες Nexus Dance Theater (Σκωτία), Springs Dance Company (H.B) Ann Vachon/Dance Conduit και Sybil Dance Company (ΗΠΑ).  Έχει δουλέψει ως χορογράφος και έχει μεγάλη εμπειρία διδασκαλίας στην Ανωτάτη Εκπαίδευση στο Η.Β, την Σκωτία και τις ΗΠΑ. 


🔵Theodora Skipitares  - Καλλιτέχνις της περφόρμανς, Καθηγήτρια στο Pratt Institute, Νέα Υόρκη

Η Theodora Skipitares είναι εικαστικός και σκηνοθέτης θεάτρου. Γεννημένη στο Σαν Φρανσίσκο από Έλληνες γονείς, μετακόμισε στη Νέα Υόρκη το 1970. Άρχισε να δημιουργεί προσωπικές σόλο παραστάσεις στα μέσα της δεκαετίας του 1970. Ρεαλιστικές φιγούρες κούκλας σε φυσικό μέγεθος, καθώς και μινιατούρες, έγιναν οι «ερμηνευτές» σε έργα μεγάλης κλίμακας που περιλάμβαναν ζωντανή μουσική, ταινίες, βίντεο και κείμενα ντοκιμαντέρ. Αυτά τα έργα ήταν συχνά συνεργασίες με εξέχοντες συνθέτες όπως οι Virgil Moorefield, Bobby Previte, Scott Johnson, Pat Irwin, Barry Greenhut, David First, Tim Schellenbaum, Arnold Dreyblatt και Sxip Shirey. Το εικαστικό της έργο έχει εκτεθεί ευρέως στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και τη Νότια Αμερική. Το 1997, ταξίδεψε στο Βιετνάμ με την Έλεν Στιούαρτ (Θέατρο La MaMa), όπου μαζί ανέπτυξαν μια όπερα με το Εθνικό Θέατρο και το Εθνικό Θέατρο Νερού Μαριονέτας του Βιετνάμ. Επίσης, το 1997, σκηνοθέτησε και σχεδίασε την παραγωγή του Τσαρλς Λούντλαμ Το μαγεμένο γουρούνι για το Sundance Theatre. Το 1999 και το 2000 ήταν στην Ινδία ως υπότροφος του Fulbright, όπου συνεργάστηκε με Ινδούς κουκλοπαίκτες και χορογράφους για τη δημιουργία δύο έργων. Όταν ξεκίνησε ο πόλεμος στο Ιράκ, επέστρεψε στους αρχαίους Έλληνες θεατρικούς συγγραφείς για έμπνευση και δημιούργησε 3 έργα για τον μακρύ και αιματηρό Τρωικό πόλεμο.


Image
Συνεργασίες ΤΠΨΤ | DPDA networking

🔵 🔴 🟡 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΠΨΤ


Α) Σκοπός
Σκοπός της Συμβουλευτικής Επιτροπής είναι να υποβάλει στη Συνέλευση του ΤΠΨΤ εμπεριστατωμένη και ρεαλιστικά εφαρμόσιμη πρόταση για πιθανές προσαρμογές του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του ΤΠΨΤ στις σύγχρονες απαιτήσεις της έρευνας, της καλλιτεχνικής δημιουργίας και της αγοράς εργασίας ως προς τα αντικείμενα που θεραπεύει το Τμήμα, τη στενότερη και αποτελεσματικότερη σύνδεση του Τμήματος με πολιτιστικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα και φορείς, καθώς και με τα φόρα της αγοράς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.


Β) Αποστολή
Αποστολή της επιτροπής είναι η ενημέρωση και καθοδήγηση του Τμήματος σε ερευνητικά και επαγγελματικά θέματα που αφορούν τις παραστατικές και ψηφιακές τέχνες, τη μεταξύ τους σύνδεση, καθώς και τη σύνδεση με κοινωνικές και εκπαιδευτικές παραμέτρους. Η επιτροπή αξιολογεί τις επιστημονικές, καλλιτεχνικές και τεχνολογικές προοπτικές, καθώς και τις μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς εργασίας σε σχέση με τα αντικείμενα που θεραπεύει το Τμήμα και ενημερώνει και συμβουλεύει το ΔΠΔΣ προκειμένου να παρέχει στους φοιτητές τα απαραίτητα εφόδια για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Στόχος είναι η συνεχής βελτίωση και επικαιροποίηση του Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών (ΠΠΣ) του Τμήματος, ώστε οι απόφοιτοι του Τμήματος να αποκτήσουν γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες υψηλού επιπέδου που θα τους εξασφαλίσουν υψηλή ζήτηση στην αγορά εργασίας. Ο ρόλος της συμβουλευτικής επιτροπής είναι αποκλειστικά συμβουλευτικός και οι αποφάσεις της Συνέλευσης του Τμήματος δεν δεσμεύονται από τις συστάσεις της.


Γ) Δομή
Η Συμβουλευτική Επιτροπή αποτελείται από τέσσερα (04) ισότιμα μέλη. Η επιλογή τους γίνεται από τη Συνέλευση του ΤΠΨΤ. Τα ελάχιστα κριτήρια που θα πρέπει να πληρούν είναι

  • Σημαντική εργασιακή εμπειρία σε θέση ευθύνης, σε πολιτιστικά ιδρύματα, στις δημιουργικές βιομηχανίες ή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στον τομέα των παραστατικών ή/και ψηφιακών τεχνών

  • Πεδίο σπουδών που αντιστοιχεί σε πεδίο σπουδών που συμπληρώνει το UPS του ΤΠΨΤ.

  • Η θητεία της Επιτροπής ορίζεται σε 3 έτη από την έγκριση της συγκρότησής της από τη Συνέλευση του ΤΠΨΤ.

  • Η Συμβουλευτική Επιτροπή συνεδριάζει τουλάχιστον μία φορά το χρόνο μαζί με την Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος σε χρόνο που καθορίζουν από κοινού και τα συμπεράσματα υποβάλλονται στη Συνέλευση του Τμήματος. Η κοινή συνεδρίαση των δύο επιτροπών μπορεί να γίνει είτε αυτοπροσώπως είτε εξ αποστάσεως και θεωρείται έγκυρη όταν συμμετέχουν τουλάχιστον τρία από τα τέσσερα μέλη της Συμβουλευτικής Επιτροπής.

  • Τα μέλη της Συμβουλευτικής Επιτροπής δεν αμείβονται και δεν υπάρχει δυνατότητα κάλυψης οποιουδήποτε είδους «εξόδων».
     

Ενημερωμένο: Φεβρουαρίου