
Επιλογής
Επιλογής
🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι να εξετάσει τις δυνατότητες κοινωνικής επανένταξης που παρέχει το θέατρο σε συγκεκριμένες κοινότητες, οι οποίες είναι συχνά ευάλωτες, μειονεκτούσες ή περιθωριοποιημένες κοινωνικά (άστεγοι, πρόσφυγες και μετανάστες, φυλακισμένοι, τρόφιμοι σε γηροκομεία και άλλα ιδρύματα). Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, οι φοιτητές/τριες θα έρθουν σε επαφή με σύγχρονες θεωρίες και πρακτικές του Κοινωνικού θεάτρου, μέσα από μία διακαλλιτεχνική προσέγγιση. Επιπλέον, οι φοιτητές/τριες θα εστιάσουν στους κανόνες και τις συμπεριφορές που διέπουν τις συγκεκριμένες κοινότητες και τους χώρους στους οποίους 224 βρίσκονται (δρόμος, κέντρο φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών, φυλακή, γηροκομείο, κέντρο κοινωνικής επανένταξης, κ.ά.). Τέλος, θα κατανοήσουν τη σχέση μεταξύ θεάτρου και κοινωνικής εργασίας, μέσα από συγκεκριμένες πρακτικές εφαρμογές
Στο τέλος του μαθήματος ο φοιτητής θα πρέπει να είναι σε θέση να:
🔵 🔴 🟡 Θεωρία (1 ώρα)
🔵 🔴 🟡 Εργαστήριο (2 ώρες)
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική [Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus στην αγγλική]
🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης:
🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]
Boal, A. 2013. Θεατρικά Παιχνίδια για Ηθοποιούς και για Μη Ηθοποιούς. (μτφρ. Μ. Παπαδήμα). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σοφία
Ζώνιου, Χ. 2003. “Το Θέατρο του Καταπιεσμένου”, Εκπαίδευση και Θέατρο 4:1-8.
Ζώνιου, Χ. 2010. “Augusto Boal (1931 – 2009)”, Εκπαίδευση και Θέατρο 11:72-80.
Φρέιρε, Π. 1974. Η Αγωγή του Καταπιεζόμενου. (μτφρ. Γ. Κρητικός). Αθήνα: Εκδόσεις Ράππα
Έξτρα Βιβλιογραφία
Boal, A. 2008. Games for Actors and Non-Actors. New York: Routledge
Boal, A. 1985. Theatre of the Oppressed. New York: Theatre Communications Group
Brecht, B. 1961. «Theatre for Learning», The Tulane Theatre Review, 6, 1, 18-25
Freire, P. 1968. Pedagogy of the Oppressed, New York: Seabury Press
Jennings, S. 2009. Dramatherapy and social theatre: necessary dialogues. London: Routledge
Kershaw, B. 1992. The Politics of Performance: Radical Theatre of Cultural Intervention. London: Routledge
Schechner, R. & Thompson J. 2004. «Why “Social Theatre”?», TDR, 48, 3: 11-16.
Schininá G. «Here we are: Social Theatre and Some Open Questions about Its Developments», TDR, 48, 3: 17-31