
Επιλογής
Επιλογής
🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος
Το μάθημα έχει ως αντικείμενο το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ψηφιακών παιχνιδιών. Σκοπός του είναι α) να εισάγει τον φοιτητή στο θεωρητικό υπόβαθρο που θεμελιώνει την ερευνητική περιοχή του σχεδιασμού παιχνιδιών (game design) όπως κανόνες, στόχοι, αισθητικές αποφάσεις και προσεκτικά δομημένοι κόσμοι, μέσα από μια διεπιστημονική προσέγγιση για τη μελέτη των βιντεοπαιχνιδιών (video games) και τον ρόλο τους ως μέσο τέχνης και β) να εισάγει στην κατανόηση των βασικών αρχών προγραμματισμού και των πρακτικών που χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία παιχνιδιών. Όσον αφορά το σχεδιασμό εξετάζονται ο κύκλος ανάπτυξης ενός παιχνιδιού, το προφίλ παικτών, τα στοιχεία ενός παιχνιδιού, το έγγραφο περιγραφής ιδέας/σχεδιασμού, τεχνικές αφήγησης, βασικά εργαλεία σχεδιασμού, σχεδιασμός επιπέδων και η αξιολόγηση. Όσον αφορά την ανάπτυξη στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές θα έρθουν σε επαφή με περιπτωσιολογικές μελέτες και θα δημιουργήσουν ψηφιακά παιχνίδια (2Δ ή/και 3Δ) αξιοποιώντας ελεύθερα/δωρεάν λογισμικά καθώς και προηγούμενες γνώσεις και τεχνικές (π.χ. εμψύχωση χαρακτήρων), μελετώντας την δομή, τη λειτουργία τους και την επιρροή τους στην κοινωνία και τις τέχνες.
Στο τέλος του μαθήματος ο φοιτητής - η φοιτήτρια θα μπορεί να:
🔵 🔴 🟡 Θεωρία (2 ώρες)
Εισαγωγή στα Ψηφιακά Παιχνίδια – Ιστορική αναδρομή, εξέλιξη, παιχνίδια ως τέχνη.
Τι είναι Παιχνίδι; – Κανόνες, στόχοι, εμπειρία παίκτη (MDA framework).
Είδη Παιχνιδιών & Προφίλ Παικτών – Genres, ανάγκες και προσδοκίες.
Κύκλος Ανάπτυξης Παιχνιδιών – Από το concept στο prototype.
Gameplay & Mechanics – Αλληλεπίδραση, ροή, core loop.
Αφήγηση & Game Worlds – Storytelling, σχεδιασμός κόσμων, ατμόσφαιρα.
Character Design & User Experience – Σχέση παίκτη–χαρακτήρα, UI/UX.
Core Mechanics, Feedback & Balancing – Δυσκολία, ανταμοιβές, ισορροπία.
Progression & Challenge – Δομή επιπέδων, pacing, αυξανόμενη πολυπλοκότητα.
Αισθητική & Ήχος – Οπτική γλώσσα, sound design, καλλιτεχνικό ύφος.
Κοινωνικές & Ηθικές Προεκτάσεις – Representation, diversity, επιρροή στην κοινωνία.
Το Παιχνίδι ως Τέχνη – Indie, art games, πειραματικές προσεγγίσεις.
Ανακεφαλαίωση & Το Μέλλον των Παιχνιδιών – Τάσεις, νέα τεχνολογικά και καλλιτεχνικά ρεύματα.
🔵 🔴 🟡 Εργαστήριο (1 ώρα)
Εισαγωγή σε Ren’Py – πρώτο visual novel (διάλογοι, εικόνες).
Δημιουργία χαρακτήρων & branching narrative (Ren’Py).
Μεταβλητές, επιλογές & ροές ιστορίας (Ren’Py).
Mini-games, screens & transitions (Ren’Py).
Game Design Document (GDD) – 1-pager pitch & canvas.
Αναλυτικό GDD (Google Docs) – ιστορία, gameplay, αισθητική.
Παρουσίαση GDD + Εισαγωγή σε Godot (2D) – βασικό project setup.
Player movement, collisions, collectibles (Godot).
Tilesets & level design (Godot).
UI, ήχοι και εφέ (Godot).
Playtesting & feedback – ανταλλαγή πρώτων εκδόσεων.
Polishing & ολοκλήρωση Ren’Py + Godot project.
Παρουσίαση έργων – Ανατροφοδότηση.
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης:
🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]
Έξτρα Βιβλιογραφία
Σύνδεσμοι λογισμικού