Κατεύθυνσης
Προγραμματισμός και Τέχνη ΙΙ
Tο μάθημα αποτελεί συνέχεια του Προγραμματισμός και Τέχνη Ι και έχει στόχο να εμβαθύνει στη θεωρία και πράξη του δημιουργικού προγραμματισμού. Το μάθημα στηρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες: α. την εισαγωγή στις έννοιες και τις τεχνολογίες δημιουργικού προγραμματισμού, β. την εισαγωγή στις βασικές αρχές ψηφιακής σχεδίασης, αλγοριθμικής σκέψης και διάδρασης, γ. την εισαγωγή στη σχέση σύγχρονης τέχνης και δημιουργικού προγραμματισμού στον 20ο και 21ο αιώνα (Αλγόριθμοι, Δεδομένα, Διάδραση και Τεχνητή Νοημοσύνη στην Ψηφιακή Τέχνη). Στηρίζεται στη γλώσσα και περιβάλλον προγραμματισμού Processing, ένα προγραμματιστικό περιβάλλον που έχει αναπτυχθεί από καλλιτέχνες, για καλλιτέχνες. Οι φοιτητές εξοικειώνονται με βασικές αρχές δημιουργικού αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού εφαρμόζουν τις γνώσεις τους στην εικόνα και την κίνηση ψηφιακών αντικειμένων μέσω του προγραμματισμού και πειραματίζονται με τη σχεδίαση και ανάπτυξη διαδραστικών καλλιτεχνικών έργων.
Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές - φοιτήτριες θα είναι σε θέση να:
- περιγράψουν τα είδη της τέχνης μέσω προγραμματισμού και να εξηγήσουν τον τρόπο που συνδέεται η τεχνολογία με την τέχνη σε διαφορετικά πλαίσια.
- κατανοούν και να αναλύουν τις βασικές αρχές της αλγοριθμικής σκέψης και της μαθηματικής αντίληψης στην τέχνη.
- εξηγήσουν το πώς τα στοιχεία ψηφιακής σχεδίασης (Χρώμα, Σχήμα, Τυπογραφία, Κίνηση) σε σχέση με συνδυασμό με ανθρώπινη αντίληψη μπορούν να αποτελέσουν έναυσμα για την καλλιτεχνική δημιουργία και να μπορούν να προτείνουν καλλιτεχνικές ιδέες.
- εμβαθύνουν στις έννοιες του δημιουργικού προγραμματισμού και να μπορούν να σχεδιάζουν και αναπτύσσουν δικά τους παραδείγματα.