Κατεύθυνσης
Πολυμέσα και Σκηνοθεσία: Θεωρία και Εφαρμογές
Το μάθημα περιλαμβάνει δύο αλληλένδετα πεδία, τα Πολυμέσα και τη Σκηνοθεσία. Έχοντας ως αφετηρία την θεωρητική παράδοση των πολυμέσων, θα εξετάσουμε τις αλλαγές που επήλθαν τόσο στην καλλιτεχνική πρακτική και αισθητική αντίληψη, όσο και στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε σήμερα τα όρια της πραγματικότητας και του ανθρώπινου σώματος. Σε αυτό το πλαίσιο, οι έννοιες του υπερκειμένου, της πλοήγησης και της αλληλεπίδρασης αποκτούν μεγαλύτερη βαρύτητα, και τείνουν να συμπαρασύρουν διαφορετικές πτυχές των παραστατικών τεχνών, όπως η σκηνοθεσία. Μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα από τον χώρο των ψηφιακών παιχνιδιών, του animation και της ψηφιακής τέχνης, θα μελετήσουμε τις νέες προκλήσεις που αναδύθηκαν αλλά και τις νέες δυνατότητες που έχουμε στη διάθεσή μας.
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα πρέπει :
-
να έχουν αποκτήσει γνώση των βασικών αρχών της Θεωρίας των Πολυμέσων
-
να γνωρίζουν τις συνθήκες που οδήγησαν στη χρήση των πολυμέσων στις παραστατικές τέχνες
-
να αναπτύξουν κριτική σκέψη ως προς τη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στις παραστατικές τέχνες, την τεχνολογία και την κοινωνία
-
να κατανοούν τις νέες συνθήκες που αναδύονται στον τομέα της σκηνοθεσίας