Σχεδιασμός Βίντεο Προβολών στον Επιτελεστικό Χώρο

Κωδικός μαθήματος
04ΕΠΚΕ06-ΨΤ
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Δ
Σειρά εμφάνισης
3
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Ψηφιακές Τέχνες
Διδάσκων καθηγητής
Περιγραφή μαθήματος

 

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 

🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος

Στόχος του μαθήματος είναι να εξετάσει τις καλλιτεχνικές, ιστορικές και τεχνολογικές προεκτάσεις της βίντεο προβολής στον επιτελεστικό χώρο σύγχρονων μορφών τέχνης/περφόρμανς. Έχοντας κυρίως καλλιτεχνικό/πρακτικό χαρακτήρα και λαμβάνοντας υπ’όψιν τις ιστορικές τροχιές των προ-κινηματογραφικών κατασκευών και των οπτικοακουστικών προεκτάσεων τους στον χώρο κατά τον 20ο αιώνα (βίντεο τέχνη, εγκαταστάσεις, διευρυμένος κινηματογράφος), το μάθημα επιχειρεί να εισάγει τους φοιτητές στο πεδίο του σχεδιασμού της βίντεο προβολής (projection) σε σχέση με την επιφάνεια (surface), τον χώρο (space), την υλικότητα (materiality) και το σώμα (body), κατανοώντας την χαρτογραφημένη προβολική εικόνα (στατική εικόνα και ψηφιακό βίντεο) ως μια επιτελεστική τοπολογία και δυναμικό χώρο αφήγησης. Παράλληλα, το μάθημα στοχεύει στην ανάπτυξη μιας υβριδικής αισθητικής και δημιουργίας καλλιτεχνικής σκέψης, εστιάζοντας σε εφαρμοσμένες καλλιτεχνικές συνθέσεις μιας προβολής στον χώρο (αντικείμενο, σώμα) μέσα από την χρήση εικόνας, βίντεο, έχοντας ως πρόθεση την σύγκλιση ψηφιακών μορφών τέχνης και επιτελεστικών πρακτικών στον χώρο [προωθείται η συνεργασία με μαθήματα παραστατικών τεχνών].

 

  • Να αναλύουν και να κατανοούν τα βασικά χαρακτηριστικά των βίντεο προβολών (video, προβολική εικόνα, επιφάνεια, χαρτογράφηση) και την επιτελεστική τους σχέση με τον χώρο, τα μέσα και το σώμα,

  • Να εφαρμόζουν και να χειρίζονται τεχνολογίες προβολής και λογισμικά ψηφιακής σύνθεσης/προβολής (τεχνολογία προβολής, λογισμικό επεξεργασίας βίντεο και λογισμικό mapping)

  • Να σχεδιάζουν και να υλοποιούν εικαστικά περιβάλλοντα προβολών σε σχέση με τον χώρο, την υλικότητα και το σώμα

  • Να αναπτύσσουν μια υβριδική καλλιτεχνική προσέγγιση μέσα από τον συνδυασμό ψηφιακών μέσων, επιτελεστικών χαρακτηριστικών και ποιητικής έκφρασης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

🔵 🔴 🟡 Θεωρία (1 ώρα)

  1. Ιστορίες προβολικής εικόνας: Προ-κινηματογραφικές κατασκευές (19ος)
  2. Ιστορίες προβολικής εικόνας: Avant-Garde και διευρυμένος κινηματογράφος
  3. Ιστορίες προβολικής εικόνας: Εγκαταστάσεις, θέατρο, χορός και διαδραστικές/αλγοριθμικές προεκτάσεις (21ος)
  4. Προβολή, επιφάνεια, δέσμη, στρώμα, αφήγηση, υλικά και χώρος: Φυσικές, ψηφιακές, επιτελεστικές προεκτάσεις
  5. Προτζέκτορας: ιστορικές και τεχνικές προσεγγίσεις
  6. Βίντεο προβολές I: Τι είναι η χαρτογραφημένη προβολή (mapping) - καλλιτεχνικές περιπτώσεις, υλικά, αντικείμενα
  7. Βίντεο προβολές IΙ: Τι είναι η χαρτογραφημένη προβολή (mapping) - καλλιτεχνικές περιπτώσεις και επιτέλεση/σώμα
  8. Βίντεο προβολές ΙΙI: Τι είναι η χαρτογραφημένη προβολή (mapping) - καλλιτεχνικές περιπτώσεις και χώρος
  9. Βίντεο προβολές IV: Τι είναι η χαρτογραφημένη προβολή (mapping) - καλλιτεχνικές περιπτώσεις και δημόσιος χώρος
  10. Συνεργασία με μάθημα παραστατικών τεχνών Ι  (άσκηση 3)
  11. Συνεργασία με μάθημα παραστατικών τεχνών ΙΙ (άσκηση 3)
  12. Προσκεκλημένος καλλιτέχνης/δημιουργός
  13. Ανασκόπηση μαθήματος

🔵 🔴 🟡 Εργαστήριο (2 ώρες)

  1. Γνωριμία με λογισμικά επεξεργασίας εικόνας, βίντεο και video mapping I
  2. Γνωριμία με λογισμικά επεξεργασίας, εικόνας, βίντεο και video mapping II
  3. Σχεδιασμός προβολής σε καθημερινό αντικείμενο [άσκηση 1]
  4. Σχεδιασμός προβολής σε καθημερινό αντικείμενο [άσκηση 1]
  5. Σχεδιασμός προβολής σε καθημερινό αντικείμενο [άσκηση 1]
  6. Σχεδιασμός προβολής στον χώρο [άσκηση 2]
  7. Σχεδιασμός προβολής στον χώρο [άσκηση 2]
  8. Σχεδιασμός προβολής στον χώρο [άσκηση 2]
  9. Σχεδιασμός προβολής σε σώμα [άσκηση 3]
  10. Σχεδιασμός προβολής σε σώμα [άσκηση 3 - συνεργασία με άλλο μάθημα]
  11. Σχεδιασμός προβολής σε σώμα [άσκηση 3 - συνεργασία με άλλο μάθημα]
  12. Feedback για ασκήσεις / προσκεκλημένη ομιλία
  13. Ανασκόπηση μαθήματος και καλλιτεχνικών project (εργασιών)

 

Σημείωση: Οι φοιτητές-φοιτήτριες προτείνεται να έχουν στο εργαστήριο και δικό τους laptop για την καλύτερη εφαρμογή και κατανόηση των ασκήσεων ανά εβδομάδα. Το τμήμα  θα παρέχει έναν ενδεικτικό αριθμό από μικρούς projectors εντός του εργαστηρίου.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική

🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης: 

  • 80% καλλιτεχνικός φάκελος 3 ολοκληρωμένων ασκήσεων με οπτική τεκμηρίωση (φωτογρ. αντικειμένου/προβολής)
  • 20% γραπτή αναφορά - στοχασμός 
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ - ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Χρήση PowerPoint και οπτικοακουστικών παραδειγμάτων (13 διαλέξεις)
  • Χρήση λογισμικού επεξεργασίας βίντεο και προβολής βίντεο
  • Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω του  eClass με εβδομαδιαία παροχή οπτικοακουστικού υλικού, συνδέσμων, φωτογραφιών, έξτρα βιβλιογραφίας και σχετιζόμενων πληροφοριών (εκθέσεις, πολιτιστικά ιδρύματα κ.α.)
  • Χρήση Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία και επικοινωνία με τις φοιτήτριες και τους φοιτητές.
  • Επικοινωνία με φοιτητές μέσω email και μέσω ηλεκτρονικού χώρου συνομιλιών στο e-class.
eCLASS ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

https://eclass.uop.gr/courses/4188/

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]

  •  

Έξτρα Βιβλιογραφία