Κατεύθυνσης
Κατεύθυνσης
ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ / ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ

🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος
Το μάθημα εξετάζει τον ρόλο και τις δυνατότητες των παραστατικών τεχνών (δίνοντας έμφαση στην επιτέλεση) ως παιδαγωγικά και κοινωνικά εργαλεία ενδυνάμωσης, αυτογνωσίας και έκφρασης στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα εστιάζοντας στα στάδια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τα εργαστήρια ενηλίκων. Μέσα από θεωρητική προσέγγιση, βιωματική μάθηση και ομαδικές συζητήσεις/ αναλύσεις και εργαστηριακούς πειραματισμούς οι φοιτητές/ριες διερευνούν την ενσωμάτωση βασικών κοινωνιολογικών θεωριών σε πρακτικές μεθόδους διδασκαλίας των παραστατικών τεχνών. Το μάθημα περιλαμβάνει διαλέξεις, εργαστήρια, ανάλυση κειμένων και παραδειγμάτων, καθώς και ημερολόγιο αναστοχασμού και καταγραφής εμπειριών με στόχο την αποκρυστάλλωση κριτικής σκέψης σε σχέση με την παιδαγωγική των παραστατικών τεχνών.
Στο τέλος του μαθήματος, οι φοιτητές/ριες θα είναι σε θέση να:
🔵 🔴 🟡 Θεωρία (2 ώρες)
Εισαγωγή στην αισθητική αγωγή
Σημασία και ρόλος των παραστατικών τεχνών στην εκπαίδευση ενηλίκων. Σενάρια και προγράμματα
Σημασία και ρόλος της δραματικής τέχνης στην εκπαίδευση. Σενάρια και προγράμματα
Οργάνωση και διαχείριση προγραμμάτων παραστατικών τεχνών στην εκπαίδευση στην Ελλάδα: Τριτοβάθμια Εκπαιδ. ενηλίκων
Οργάνωση και διαχείριση προγραμμάτων παραστατικών τεχνών στην εκπαίδευση στο Εξωτερικό: Τριτοβάθμια-Εκπαιδ. ενηλίκων.
Μέθοδοι διδασκαλίας των παραστατικών τεχνών. Η διδακτική της επιτέλεσης ως πρακτική αντίστασης.
Μέθοδοι διδασκαλίας των παραστατικών τεχνών. Η επιστροφή στο σώμα: πρακτικές bodymind.
Μέθοδοι διδασκαλίας των παραστατικών τεχνών. Η επιστροφή στο σώμα: πρακτικές bodymind.
Μέθοδοι διδασκαλίας των παραστατικών τεχνών. Η επιστροφή στο σώμα: πρακτικές bodymind.
1Μέθοδοι διδασκαλίας των παραστατικών τεχνών. Η επιστροφή στο σώμα: πρακτικές bodymind.
Μέθοδοι διδασκαλίας των παραστατικών τεχνών. Η επιστροφή στο σώμα: πρακτικές bodymind.
Η Τέχνη διδάσκει και διδάσκεται: Οργάνωση εκπαιδευτικού προγράμματος
Οργάνωση και παρουσίαση ατομικών project μικροδιδασκαλίας
🔵 🔴 🟡 Εργαστήριο (1 ώρα)
1η Συνάντηση – Συζήτηση σεναρίων αισθητικής αγωγής. Εισαγωγή στο ημερολόγιο αναστοχασμού.
2η Συνάντηση – Οργάνωση εκπαιδευτικών σεναρίων – ιδέες (Μέρος Α')
3η Συνάντηση – Οργάνωση εκπαιδευτικών σεναρίων – ιδέες (Μέρος Β')
4η Συνάντηση – Παρουσίαση και διαχείριση τάξης (Μέρος Α')
5η Συνάντηση – Παρουσίαση και διαχείριση τάξης (Μέρος Β')
6η Συνάντηση – Το θέατρο του καταπιεσμένου ως δημοκρατική ενεργοποίηση της μικροκοινωνίας της τάξης.
7η Συνάντηση – Θεματική παρουσίαση – Μέθοδοι παραστατικών τεχνών
8η Συνάντηση – Θεματική παρουσίαση – Μέθοδοι παραστατικών τεχνών
9η Συνάντηση – Θεματική παρουσίαση – Μέθοδοι παραστατικών τεχνών
10η Συνάντηση – Θεματική παρουσίαση – Μέθοδοι παραστατικών τεχνών
11η Συνάντηση – Θεματική παρουσίαση – Μέθοδοι παραστατικών τεχνών
12η Συνάντηση – Προτάσεις – Προγραμματισμός και Σχεδιασμός
13η Συνάντηση – Οργάνωση και παρουσίαση ατομικών πρότζεκτ μικροδιδασκαλίας
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης:
-Παρουσία σε 10 μαθήματα 30% (αναλογικά προσμετρώντας τις παρουσίες στα μαθήματα ξεκινώντας από το 2ο μάθημα)
-Παρουσίαση Εκπαιδευτικού σεναρίου μικροδιδασκαλίας 4 Νοεμβρίου 20% *Πρόοδος
-Υλοποίηση πρότζεκτ διδακτικού σεναρίου σε σχολείο (μικροδιδασκαλίες 20 λεπτών) 30%
-Ημερολόγιο αναστοχασμού 20% κατάθεση στο eclass (Εξεταστική Φεβρουαρίου) 10.02.2026
🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]
ΜΑΥΡΗ ΑΓΕΛΑΔΑ ΑΣΠΡΗ ΑΓΕΛΑΔΑ, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 8782 Έκδοση: 1η ΈΚΔΟΣΗ/2008, Συγγραφείς: ΑΛΚΗΣΤΙΣ ISBN: 9789606760693 Τύπος: Σύγγραμμα, Διαθέτης (Εκδότης): ΜΟΤΙΒΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΚΤΥΠΩΤΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Σύγχρονες εφαρμογές της θεατρικής αγωγής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 122091373, Έκδοση: 1η έκδ./2023 Συγγραφείς: Λακίδου Ί., Φανουράκη Κ., ISBN: 9789600241440 Τύπος: Σύγγραμμα, Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.
Έξτρα Βιβλιογραφία