
Κατεύθυνσης
Κατεύθυνσης
ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ - ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ
🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί μια εισαγωγή στις μεθόδους και τεχνολογίες ανάπτυξης 3Δ περιεχομένου. Το 3Δ περιεχόμενο αποτελεί βασικό στοιχείο σε μεγάλο εύρος εφαρμογών, επιχειρηματικών, ερευνητικών και επιστημονικών χώρων. Τρισδιάστατα περιεχόμενα περιλαμβάνουν 3Δ σχεδίαση (βιομηχανική, αρχιτεκτονική κλπ), 3Δ γραφικά, 3Δ βίντεο κοκ. Αντίστοιχα εφαρμογές και τεχνολογίες που εκμεταλλεύονται ή παράγουν 3Δ περιεχόμενο αποτελούν οι 3Δ σάρωση, η 3Δ εκτύπωσης κοκ. Σκοπός του μαθήματος είναι μία εκτενής αναφορά στις σύγχρονες εφαρμογές της τρισδιάστατης τεχνολογίας και στις αρχές λειτουργίας τους καθώς και η απόκτηση δεξιοτήτων μέσω εργαστηριακών ασκήσεων πάνω σε εργαλεία (υλικό και λογισμικό) δημιουργίας 3D γραφικών, 3D σάρωσης και εργαλεία λήψης και επεξεργασίας 3D βίντεο.
Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές - φοιτήτριες θα είναι σε θέση:
Να έχουν εμβαθύνει στη θεματική του τρισδιάστατου περιεχομένου και των μεθόδων δημιουργίας του είτε μέσω πρωτότυπης ανάπτυξης είτε μέσω τρισδιάστατης αποτύπωσης
Να αναγνωρίζουν λογισμικά και εφαρμογές για την ανάπτυξη 3Δ περιεχομένου
🔵 🔴 🟡 Θεωρία (2 ώρες)
Εισαγωγή στην εξέλιξη των 3Δ τεχνολογιών: Ιστορική αναδρομή, βασικά στοιχεία θεωρίας
Αποτύπωση τρισδιάστατων αντικειμένων Μέθοδοι αποτύπωσης, φωτογραμμετρία, τρισδιάστατη σάρωση κλπ.
Φωτογραμμετρία Εισαγωγή στην φωτογραμμετρία. Διαφορετικές μεθοδολογίες αποτύπωσης αντικειμένων με τη χρήση της φωτογραμμετρίας.
Λογισμικά Φωτογραμμετρίας Διαθέσιμα λογισμικά, Agisoft Metashape, γνωριμία με το λογισμικό, προϊόντα, εργαλεία, γραφικό περιβάλλον χρήστη.
Τρισδιάστατη Σάρωση Εργαλεία, Μεθοδολογίες, Λογισμικά.
Λογισμικά και βασικές τεχνικές δημιουργίας τρισδιάστατων γραφικών
Λογισμικά δημιουργίας και επεξεργασίας 3Δ βίντεο
Μελέτη περίπτωσης δημιουργίας 3Δ περιεχομένου.
Ψηφιακή ανάπτυξη χαρακτήρων – Animation Βασικές αρχές, προσεγγίσεις, εμψύχωση χαρακτήρων και σκηνικών
Animation Λογισμικά και μελέτη περίπτωσης
Τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας Εισαγωγή, βασικές αρχές, χρήση ψηφιακών χαρακτήρων και σκηνικών, προγραμματιστικά περιβάλλοντα.
Εφαρμογές 3Δ τεχνολογίας στον Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό
Ανασκόπηση και παρουσίαση ομαδικών εργασιών
Σημείωση: Το μάθημα οργανώνεται σε 13 διαλέξεις ενώ οι σπουδαστές καλούνται να εκπονήσουν μία ομαδική εργασία ανά 4 άτομα. Η αξιολόγηση των φοιτητών περιλαμβάνει την συμμετοχή τους στις διαλέξεις, την εργασία και τους βαθμούς της ενδιάμεσης (Πρόοδος) και της τελικής εξέτασης.
🔵 🔴 🟡 Εργαστήριο (1 ώρα)
Εισαγωγή στην εξέλιξη των 3Δ τεχνολογιών: Ιστορική αναδρομή, βασικά στοιχεία θεωρίας
Αποτύπωση τρισδιάστατων αντικειμένων Μέθοδοι αποτύπωσης, φωτογραμμετρία, τρισδιάστατη σάρωση κλπ.
Φωτογραμμετρία Εισαγωγή στην φωτογραμμετρία. Διαφορετικές μεθοδολογίες αποτύπωσης αντικειμένων με τη χρήση της φωτογραμμετρίας.
Λογισμικά Φωτογραμμετρίας Διαθέσιμα λογισμικά, Agisoft Metashape, γνωριμία με το λογισμικό, προϊόντα, εργαλεία, γραφικό περιβάλλον χρήστη.
Τρισδιάστατη Σάρωση Εργαλεία, Μεθοδολογίες, Λογισμικά.
Λογισμικά και βασικές τεχνικές δημιουργίας τρισδιάστατων γραφικών
Λογισμικά δημιουργίας και επεξεργασίας 3Δ βίντεο
Μελέτη περίπτωσης δημιουργίας 3Δ περιεχομένου.
Ψηφιακή ανάπτυξη χαρακτήρων – Animation Βασικές αρχές, προσεγγίσεις, εμψύχωση χαρακτήρων και σκηνικών
Animation Λογισμικά και μελέτη περίπτωσης
Τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας Εισαγωγή, βασικές αρχές, χρήση ψηφιακών χαρακτήρων και σκηνικών, προγραμματιστικά περιβάλλοντα.
Εφαρμογές 3Δ τεχνολογίας στον Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό
Ανασκόπηση και παρουσίαση ομαδικών εργασιών
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης:
Γραπτή τελική εξέταση (ΓΕ) (50%) Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας
ΙΙ. Ενδιάμεση Γραπτή Εξέταση (Π) (20%)
ΙΙΙ. Ομαδική Εργασία (ΟΕ) (30%)
Σημείωση 1: Ομαδική άσκηση: Τοποθέτηση αντικειμένων στον χώρο. / Δημιουργία και Τοποθέτηση καμερών. / Υλικά και Χάρτες (Material Editor). / Φωτισμός και ειδικά εφέ. / Παρουσίαση Εργασιών. Ο βαθμός του μαθήματος (ΓΕ*0,5+Π*0,2 + ΟΕ*0,3) πρέπει να είναι τουλάχιστον πέντε (5.0).
Σημείωση 2: Το μάθημα εξετάζεται με γραπτές εξετάσεις. Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου οι φοιτητές συμμετέχουν στις διαλέξεις, υλοποιούν μία ομαδική εργασία και εξετάζονται στην ενδιάμεση (πρόοδος) εξέταση και την τελική γραπτή εξέταση του εξαμήνου.
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας με βιντεομαθήματα (μέρος αυτών δύναται να δημιουργηθεί από το εκπαιδευτικό προσωπικό και τους φοιτητές του τμήματος)
🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]
Μπιλάλης Ν. Α. και Μαραβελάκης Ε. (2009) Συστήματα CAD/ CAM και τρισδιάστατη μοντελοποίηση, Εκδόσεις Κριτική.
Randi L. Derakshani, Dariush Derakshani (2011), Οδηγός του Autodesk 3ds Max 2011, Εκδόσεις Γκιούρδας
Έξτρα Βιβλιογραφία