Κατεύθυνσης
Εικονική Πραγματικότητα ΙΙ
Το μάθημα Εικονική Πραγματικότητα ΙΙ ως συνέχεια του μαθήματος Εικονική Πραγματικότητα Ι , έχει σκοπό να εμβαθύνει στα σύγχρονα ερευνητικά και σχεδιαστικά ερωτήματα της χρήσης και εφαρμογής της Εικονικής αλλά και της Εκτεταμένης (Επαυξημένη, Εικονική και Μικτή) Πραγματικότητας με έμφαση στο χώρο του Πολιτισμού και τηςΤέχνης μέσα από το πρίσμα της Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή (Human Computer Interaction). Επανεξετάζοντας τον ορισμό της Εικονικής Πραγματικότητας από τη σκοπιά της Ανθρωποκεντρικής Σχεδίασης, των Παραστατικών Τεχνών και της Ενσώματης Θεωρίας και μέσα από μελέτες περίπτωσης στο μάθημα πραγματεύονται οι έννοιες της Εμβύθισης και της Παρουσίας (Immersion and Presence), της Ενσωμάτωσης (Sense of Embodiment) και των Κοινωνικών Εικονικών Κόσμων (Social VR), τη σχέση μεταξύ φυσικού και εικονικού χώρου/χρόνου/σώματος και δίνεται έμφαση στους ανθρώπινους παράγοντες που καθιστούν τη χρήση της Εκτεταμένης Πραγματικότητας ένα δημιουργικό μέσο. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι φοιτητές καθοδηγούνται να πειραματιστούν με τον ιδεασμό, το σχεδιασμό και την υλοποίηση των δικών τους δημιουργικών έργων.
Με το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές - φοιτήτριες θα είναι σε θέση να
-
απαριθμήσουν και να εξηγήσουν τους ανθρώπινους παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά τη σχεδίαση μιας εμπειρίας Εικονικής Πραγματικότητας
-
εξηγήσουν και να προτείνουν μεθοδολογίες χρηστοκεντρικής σχεδίασης και αξιολόγησης.
-
αναφέρουν και να αναλύουν κριτικά τη χρήση της Εικονικής Πραγματικότητας στο χώρο της εκπαίδευσης και του Πολιτισμού
-
αναστοχαστούν πάνω σε παραδείγματα χρήσης της Εικονικής Πραγματικότητας ως χώρο καλλιτεχνικής δημιουργίας και να προτείνουν ιδέες και τεχνολογικές λύσεις.