Εικονική Πραγματικότητα ΙΙ

Κωδικός μαθήματος
06ΕΠΚΕ03-ΨΤ
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο ΣΤ
Σειρά εμφάνισης
3
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Ψηφιακές Τέχνες
Διδάσκων καθηγητής
Περιγραφή μαθήματος

 

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος

Το μάθημα είναι εργαστηριακό και χωρίζεται σε τρία μέρη: στο πρώτο μέρος δημιουργούνται απλές εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας με οδηγίες του διδάσκοντα, στο δεύτερο μέρος ανατίθεται η ανάπτυξη πιο σύνθετων παραδειγμάτων σε ομάδες και στο τρίτο μέρος εξετάζονται μερικά ειδικά θέματα. Ο κυριότερος στόχος του μαθήματος είναι η απόκτηση βασικών δεξιοτήτων για την υλοποίηση ολοκληρωμένων σεναρίων σε εικονικά περιβάλλοντα.

 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των μαθημάτων οι φοιτήτριες και οι φοιτητές είναι σε θέση να:

 

  • δημιουργούν εικονικά περιβάλλοντα με σύνθετα αντικείμενα και 3Δ μοντέλ

  • προσθέτουν υφή, κίνηση, ήχο και άλλες φυσικές ιδιότητες στις οντότητες

  • δουλεύουν με φώτα, κάμερες, κείμενο και πολλαπλούς χρήστες

  • προγραμματίζουν την αλληλεπίδραση του χρήστη με τη σκηνή και

  • αναπτύσσουν κώδικα για τον έλεγχο ροής της εφαρμογής.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

🔵 🔴 🟡 Θεωρία (0 ώρες)

Το μάθημα είναι μόνο εργαστηριακό

🔵 🔴 🟡 Εργαστήριο (3 ώρες)

  1. Εισαγωγή.
  2. Απλά στερεά με φυσικές ιδιότητες.
  3. Επαναλήψεις και γεγονότα.
  4. Ενσωμάτωση 3Δ μοντέλων, κίνησης και ήχου.
  5. Πολλαπλοί χρήστες.
  6. Σύνθετα αντικείμενα.
  7. Υπολογισμός χρόνου, περιορισμοί και συνθήκες.
  8. Υφή και φωτορεαλισμός.
  9. Μεταφορά της κάμερας.
  10. Καταιγισμός ιδεών, επιλογή και υλοποίηση σεναρίου.
  11. Ανάπτυξη εφαρμογών με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.
  12. Παρακολούθηση της κίνησης του σώματος και έλεγχος της σκηνής.
  13. Σύνθεση κόσμων με χρήση αναδρομής και μαθηματικών μοντέλων.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική

🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης: 

  • Γραπτή εργασία (Χ %)
  • Προφορική εξέταση (Χ %)
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Διαλέξεις + εργαστήριο, Διαδραστικές διαλέξεις, καλλιτεχνική δημιουργία
  • Χρήση διαφανειών, εργαστηριακές και πρακτικές ασκήσεις με χρήση σχετικού λογισμικού βλ. βιβλιογραφία καθώς και επίδειξη και ανάλυση βίντεο με παραδείγματα έργων και τεχνικών εμψύχωσης χαρακτήρων.  Χρήση e-class.
eCLASS ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

https://eclass.uop.gr/courses/3392/

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]

  • Φωκίδης, Ε. και Ατσικπάση, Π. (2022) Πλήρως Εμβυθισμένη Εικονική Πραγματικότητα. Αθήνα: Εκδόσεις Ζυγός
  • Λέπουρας, Γ., Αντωνίου, Α., Πλατής, Ν., Χαρίτος, Δ. (2015) Ανάπτυξη συστημάτων εικονικής πραγματικότητας. Kallipos
  • Μουστάκας, Κ., Παλιόκας, Ι., Τζοβάρας, Δ., Τσακίρης, Α. (2016) Γραφικά και Εικονική Πραγματικότητα. Kallipos