
Προσκεκλημένη ομιλία στα πλαίσια του μαθήματος Παιδαγωγική των Παραστατικών τεχνών ΙΙ
Ημερομηνία Δημοσίευσης:Δρ. Laurence Dubé-Rushby
Διαδικτυακή Παρουσίαση, 21 Οκτωβρίου 2025, 3:15-4 μ.μ.
Βιογραφικό
Η Laurence Dubé-Rushby είναι καλλιτέχνης, εκπαιδευτικός και ερευνήτρια γεννημένη στη Γαλλία, της οποίας το έργο εξερευνά τη διασταύρωση της performance, της εικαστικής τέχνης και της εκπαίδευσης. Με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, έχει μια 28χρονη καριέρα στην υλοποίηση εκθέσεων και δημόσιων έργων τέχνης σε όλη την Αγγλία, τη Γαλλία και την Ιταλία, με την υποστήριξη του Arts Council England και του British Council. Είναι κάτοχος διδακτορικού τίτλου στη Δημιουργική Παιδαγωγική από το Πανεπιστήμιο των Τεχνών του Λονδίνου, όπου δοκίμασε μια μεθοδολογία ζωντανής τέχνης που προωθεί τη δημιουργική ανατροπή στην εκπαίδευση. Η Laurence είναι μέλος του Performance Studies International (Psi), του Axis και του NSEAD (Εθνική Εταιρεία Εκπαίδευσης στην Τέχνη και το Σχεδιασμό).
Η παρουσίαση
Στη διδακτορική έρευνά της η Laurence Dubé-Rushby ανέπτυξε το DARE (Disruptive, Artistic, Reflexive, Experience), μια μεθοδολογία ζωντανής τέχνης που βασίζεται σε κονστρουκτιβιστικές (Dewey, 1987; Piaget, 1970; Glasersfeld, 1990) και κριτικές παιδαγωγικές θεωρίες (Freire, 2001; Giroux, 2017). Η μελέτη τοποθετεί την καλλιτεχνική αναστάτωση ως καταλύτη για κοινωνική αλλαγή και αυτοκατασκευή μέσω της αναστοχαστικής πρακτικής της performance (Fels, 2007).