Τμήμα Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών

Αναστάσιος Θεοδωρόπουλος



Βαθμίδα
Επίκουρος Καθηγητής

Ο Δρ. Αναστάσιος Θεοδωρόπουλος είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Παραστατικών και Ψηφιακών τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου όπου διδάσκει τα μαθήματα “Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Ψηφιακών Παιχνιδιών”, “Άνθρωπος και Μηχανή”, “Εικονική Πραγματικότητα Ι” και “Ψηφιακή Τεχνολογία και Εμψύχωση Χαρακτήρων ΙΙ”. Είναι επίσης επιστημονικός συνεργάτης και ερευνητής στον τομέα των ψηφιακών παιχνιδιών και των εμβυθιστικών τεχνολογιών στο HCI-VR Lab. Η διδακτορική του έρευνα επικεντρώθηκε σε εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας και στα ψηφιακά παιχνίδια ως εργαλεία για την εκμάθηση βασικών αρχών προγραμματισμού. Κατά τη διάρκεια της μεταδιδακτορικής του έρευνας, εξειδικεύθηκε περαιτέρω στην ανάπτυξη εξατομικευμένων συστημάτων σε παιχνίδια, με στόχο τη βελτίωση της υπολογιστικής σκέψης. Έχει εκτεταμένη εμπειρία στη διδασκαλία στον τομέα της Πληροφορικής (από το 2006), διδάσκοντας διάφορα μαθήματα σε μαθητές ηλικίας από 6 ετών έως ενήλικες, σε ποικίλα πολιτισμικά περιβάλλοντα. Στον τομέα του game design σε εκπαιδευτικό περιβάλλον, έχει λάβει βραβεία από διεθνείς και εθνικούς διαγωνισμούς μαζί με μαθητές του. Είναι επίσης εθνικός πρεσβευτής για την EU Code Week, όπου προωθεί τα video games (game design και gameplay). Σε ακαδημαϊκό περιβάλλον, έχει επιβλέπει-συνεπιβλέψει διπλωματικές σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο πάνω σε σχεδιασμό και ανάπτυξη ψηφιακών παιχνιδιών και animation (εργαλεία: Unity, Ren’Py, Godot, Maya). Ερευνητικά ασχολείται με τη μελέτη των ψηφιακών παιχνιδιών, την εμπειρία του χρήστη-παίκτη, την εμψύχωση χαρακτήρων, τα ψηφιακά παιχνίδια στην εκπαίδευση, τις εμβυθιστικές τεχνολογίες, καθώς και την αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή. Είναι συγγραφέας σε άρθρα που έχουν δημοσιευτεί σε καταξιωμένα περιοδικά και συνέδρια, ενώ δραστηριοποιείται ως επιμελητής και editor σε γνωστά περιοδικά στο χώρο. Επιπλέον, είναι ενεργό μέλος των οργανώσεων ACM, SIGCHI, SIGGRAPH, SIGCSE, CHIGreece και IDGA. Η έρευνα του επικεντρώνεται στον χώρο της μοντελοποίησης της εμπειρίας του χρήστη/παίκτη και στις προηγμένες τεχνολογίες για την εξέλιξη των παιχνιδιών σε συνδυασμό με διάφορα μέσα. Εξειδικεύεται σε αλγόριθμους που προσαρμόζονται δυναμικά στη συμπεριφορά του παίκτη, δημιουργώντας καταστάσεις παιχνιδιού που είναι εμβυθιστικές και εξατομικευμένες. Τελευταία, συμμετάσχει σε έργα που συνδυάζουν διαδραστικές/εμβυθιστικές τεχνολογίες παιχνιδιών με τις τέχνες και τον πολιτισμό.

Γνωστικό αντικείμενο
Ανάπτυξη Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών και Εμψύχωση Χαρακτήρων
Σπουδές
2020, Μεταδιδακτορικό, Ψηφιακά Παιχνίδια για την Εκμάθηση Προγραμματισμού, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Ελλάδα
2017, Διδακτορικό,  Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Ελλάδα
2010, Μεταπτυχιακό, Πληροφορική Τεχνολογία, University of the West of Scotland, Ηνωμένο Βασίλειο
2004, Μηχανικός Αυτοματισμού, Ανώτατο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά, Ελλάδα

Λέξεις κλειδιά: Game Studies (Design and Development), Τεχνολογίες Εμβύθισης (VR and AR in Games, Culture and Arts), Διάδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή (User and Player Experience), Παιδαγωγική των Παιχνιδιών (Programming Environments and Digital Games), Εμψύχωση Χαρακτήρων (Character Animation).

Προηγούμενα Μαθήματα:  Εισαγωγή στην Τεχνολογία, Εισαγωγή στις Ιδιοκατασκευές, Επιμέλεια Ψηφιακών Εκθέσεων και Εικονική Πραγματικότητα.
Συσχετισμός με διδασκόμενα μαθήματα